Аналіз на Хелікобактер

Здати аналіз на хеліобактер у Вишневому

Що являє собою Helicobacter pylori і чим ця бактерія небезпечна для здоров'я?

Хелікобактер пілорі (Helicobacter pylori) - спиралевидная грамнегативна бактерія, яка може населяти шлунок і 12-палу кишку людини. Головна особливість патогена - стійкість цього бактеріального агента до агресивної соляної  кислоти, що міститься в шлунковому соку. pH соляної кислоти шлунка - 1.5, тому, до виявлення цієї інфекції, вважалося, що в ній гинуть всі прокаріотичні мікроорганізми. Крім виживання, бактерія хелікобактер продукує токсини, які вражають слизову оболонку. Тому, саме вона часто стає причиною розвитку різних небезпечних патологій травного тракту, в т.ч. онкології.

Інфікування бактерією Helicobacter pylori відбувається в побутових умовах (при використанні посуду, засобів гігієни, поцілунках і т.п.). Однак, проникнення бактерії в організм не завжди призводить до розвитку будь-якої хвороби. Найчастіше, імунна система стримує активність бактерій, не даючи їм розмножуватися і вражати слизову шлунка. Але, на імунну відповідь організму можуть негативно вплинути зовнішні фактори - стан навколишнього середовища, нервове перенапруження, навантаження на роботі, відсутність системного раціонального харчування з достатньою кількістю вітамінів і мікроелементів тощо.

Які хвороби загрожують людині при інфікуванні Helicobacter?

• Гастрит;
  • Дуоденіт;
  • Виразка шлунка і 12-палої кишки.

Можливі ускладнення при запущеному інфікуванні:

• Прорив стінки шлунка або 12-палої кишки з інфільтрацією їх вмісту в черевну порожнину і подальшим розвитком перитоніту;
  • Проникнення виразки в суміжні органи і тканини - малий сальник, головку підшлункової залози тощо (пенетрація);
  • Стійке звуження просвіту шлунка і 12-палої кишки, що призводить до утруднення проходження їжі (стеноз);
  • Малігнізація (трансформація доброякісних тканин в ракові);
  • Шлунково-кишкова кровотеча.

За яких симптомів варто запідозрити захворювання органів шлунково-кишкового тракту та обов'язково звернутися до лікаря?

• Часте відчуття печіння в стравоході;
  • Відрижка (найчастіше, з кислим або тухлим запахом);
  • Нудота;
  • Блювота;
  • Біль в животі;
  • Утруднене ковтання;
  • Відчуття тяжкості в шлунку;
  • Здуття;
  • Порушення дефекації;
  • Кров в калових або блювотних масах.

Ситуації, в яких лікар призначає аналіз на Helicobacter pylori?

• Після встановлення діагнозу (гастрит, виразка і т.п.) для підбору специфічного лікування (при виявленні інфекції повинна бути запропонована антихелікобактерна терапія);
  • Після контакту з хворим на хелікобактеріоз з превентивною метою, щоб впевнитися у відсутності необхідності лікування;
  • Після закінчення курсу антихелікобактерної терапії для контролю отриманих результатів.

Українська Персональн Клініка пропонує своїм пацієнтів кілька варіантів тестування на наявність бактерії хелікобактер пілорі в організмі людини. Вони розрізняються матеріалом для аналізу, рівнем інвазивності, термінами виконання, інформативністю і вартістю.

Як визначають наявність Helicobacter в Українській Персональній Клініці?

- Аналіз слизової оболонки шлунка

Даний метод є інвазивним. Невелику частку слизової ендоскопіст бере спеціальним інструментом під час виконання фіброгастродуоденоскопії. Після чого, матеріал піддається експрес-тесту. Результат тесту виражається у вигляді плюсів (від 0 до 3). Кількість "+" визначає рівень бактеріального обсіменіння слизової.

- Навантажувальний метод тест-системою Хелік

Цей специфічний неінвазивний метод діагностики Helicobacter pylori застосовується і для виявлення проблеми, і для подальшого контролю продуктивності лікувальної терапії. У нашій клініці він найбільш часто використовується в практиці гастроентерологів, терапевтів і педіатрів.

Принцип діагностики Хелік базується на встановленні рівня активності ферменту уреази до і після прийому пацієнтом порції сечовини нормального ізотопного складу. Справа в тому, що саме цей фермент, який виробляється бактерією Helicobacter, каталізує розщеплення сечовини на аміак і вуглекислий газ. Якщо колірна реакція в трубці-індикаторі при пропущенні через неї повітря безпосередньо з рота пацієнта, буде свідчити про утворення аміаку, значить, є інфікування хелікобактер.

- Аналіз калу

За допомогою полімеразної ланцюгової реакції визначається наявність ДНК бактерії HP в калі пацієнта. Матеріал для дослідження збирається в спеціальний стерильний контейнер і повинен бути доставлений на аналіз не пізніше 4 діб. Результат готовий вже через 2 дні. Перевага методу - безболісність, швидкість і показовість.

- Імуноферментний аналіз крові

За допомогою даного аналізу визначається наявність специфічних імунних клітин, які синтезуються організмом тільки при наявності бактерії хелікобактер пілорі і її токсинів, в венозній крові пацієнта. Підвищений рівень специфічних антитіл свідчить про інфікування. Особливість тесту - рівень імуноглобулінів залишається високим ще деякий час після лікування (лікар обов'язково враховує цей факт при розшифровці аналізу).

Як підготувати організм до здачі аналізу на Хелікобактер пілорі?

- Аналіз слизової шлунка

Перед аналізом не можна: їсти пізніше, ніж за 12 годин до дослідження; пити воду та інші напої, чистити зуби, курити, приймати ліки і жувати жувальну гумку пізніше, ніж за 3 години.

- Аналіз калу

Перед здачею аналізу пацієнт повинен: протягом 30 днів утримуватися від прийому антибіотиків. Напередодні здачі аналізу (за 2 дні до дослідження) не можна: використовувати ректальні свічки і проносні, вживати в їжу продукти, які можуть пофарбувати біоматеріал (вино, буряк і т.д.), а також їжу, що містить грубу клітковину (висівки, капуста, морква і т.д.).

- Імуноферментний аналіз крові

Перед здачею аналізу пацієнт повинен: протягом 30 днів утримуватися від прийому антибіотиків, а напередодні - від алкоголю, нікотину і жирної їжі, а також уникнути фізичних навантажень і стресових ситуацій. Здається аналіз вранці, обов'язково натщесерце.

- Тест-системи ХЕЛІК®

Для того, щоб результати навантажувального методу виявлення бактерії хелікобактер були максимально точними, потрібно дотримуватися стандартних порад з прийому їжі, відгородити себе (хоча б на якийсь час) від шкідливих звичок. Більш детально з вимогами по підготовці до тестування кожного пацієнта ознайомить його лікар.

Підрозділи Української Персональної Клініки в м. Вишневе пропонують своїм пацієнтам всі необхідні і найбільш сучасні методи діагностики для встановлення причин розвитку різних захворювань травної системи. В тому числі, це і тести на визначення бактерії хелікобактер пілорі. Фахівці нашої клініки подбають про те, щоб дослідження пройшло швидко, якісно і в зручний для вас час. Телефонуйте в наш колл-центр і дізнавайтеся, коли ви зможете прийти на прийом до лікаря-гастроентеролога і зробити тест на наявність хелікобактер в вашому організмі.

Аналіз на хелікобактер у Вишневому